דע את זכויותיך כאשר הטיסה שלך מתעכבת או מתבטלת

ארה"ב והקהילה הכלכלית האירופית (EEC) הקימו כמה זכויות מאוד ספציפיות לנוסעי אוויר. למרבה הצער, רק מעטים המטיילים מודעים לזכויותיהם (כולל זכאות לפיצוי כספי) וחשוב להכיר אותם במקרה שדברים משתבשים, כגון עיכובים בטיסה, ביטול טיסה והזמנות יתר שמונעים ממך לעלות. להלן סקירה כללית של זכויות נוסעים בסיסיות בארה"ב ובאירופה.

המומחים של https://cheaphotelstelaviv.co.il/ ריכזו עבורכם את המידע.

האיחוד האירופאי

האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) הוא האזור היחיד בעולם בו הנוסעים נהנים מזכויות בסיסיות מוגדרות היטב בעת טיסה, בתנאי ש (1) הם יוצאים מכל שדה התעופה הממוקם באיחוד האירופי, או (2) המגיעים האיחוד האירופי עם ספק איחוד האירופי או אחד מאיסלנד, נורבגיה או שוויץ. זכויות הנוסעים מוגנות בתקנה EC261 של האיחוד האירופי.

 

  1. החזר כספי או הובלה חלופית

אם נשללת ממך העלייה למטוס או שהטיסה שלך בוטלה, הוזמנה יתר על המידה או מתעכבת בחמש שעות או יותר, אתה זכאי לאחד מ:

 

הסעה ליעד הסופי שלך באמצעים חלופיים דומים, או החזרת הכרטיס שלך, ובמידת הצורך החזרה ללא תשלום לנקודת היציאה הראשונית שלך.

אם אתה מקבל החזר כספי, חברת התעופה לא צריכה לספק נסיעות או סיוע נוסף.

 

חברת התעופה שלך חייבת ליידע אותך אודות זכויותיך והסיבה להימנעות מהעליה, או כל ביטול או עיכוב ארוך (מעל שעתיים, אם כי זה עשוי להגיע עד 4 שעות לטיסות העולות על 3500 קילומטר).

 

  1. אוכל ולינה במלון

יתכן ותהיה זכאי גם לכיבוד, לארוחות, לתקשורת (כגון שיחת טלפון בחינם), ואם יש צורך, ללינה, בהתאם למרחק הטיסה ולמשך העיכוב.

 

  1. פיצוי כספי

אם תמנעו מהעליה, הטיסה שלכם תבוטל או שתגיעו באיחור של יותר מ -3 שעות עם הגעתכם ליעד הסופי שצוין בכרטיסכם, ייתכן ותקבלו פיצוי בסך 250 – 600 אירו, בהתאם למרחק הטיסה:

 

בתוך האיחוד האירופי

 

1,500 ק"מ או פחות: 250 יורו

מעל 1,500 ק"מ: 400 יורו

בין נמל התעופה של האיחוד האירופי לשדה התעופה שאינו האיחוד האירופי

 

1,500 ק"מ או פחות: 250 יורו

1,500 – 3,500 ק"מ: 400 יורו

מעל 3,500 ק"מ: 600 €

בטיסות המשך, המרחק מחושב ליעד הסופי שלך, ולא לאיזה מרכז ביניים.

אם חברת התעופה הציעה לך טיסה חלופית עם לוח זמנים דומה, הפיצוי עשוי להיות מופחת ב -50%.

בטיסות שבוטלו (או מתעכבות), לא תקבל פיצוי אם:

 

הביטול (או העיכוב) נבע מנסיבות יוצאות דופן למשל בגלל מזג אוויר גרוע, או

נמסר לך שבועיים לפני מועד הטיסה המתוכננת, או

הוצעה לך חלופה לאותו מסלול עם לוח זמנים דומה למסלול המקורי.

 

לביטול עקב נסיבות יוצאות דופן ייתכן שאין לך את הזכות לפיצוי, הספק עדיין חייב להציע לך או:

 

החזר כרטיס (במלואו או רק בחלק שלא השתמשת בו)

תחבורה חלופית ליעד הסופי בהזדמנות המוקדמת ביותר או הזמנה מחדש במועד מאוחר יותר לבחירתכם (בכפוף לזמינות המושבים).

גם בנסיבות יוצאות דופן, חברות התעופה חייבות לספק סיוע בעת הצורך, בזמן שאתה מחכה להובלה חלופית.

 

  1. כיצד לקבל החזר או פיצוי

שלח טופס תלונה באיחוד האירופי לזכויות אוויר לחברת התעופה שלך וודא שתשמור עותק לעצמך. אם זה לא עובד, או שאתה לא מרוצה מהתשובה, תוכל להתלונן בפני גוף האכיפה הלאומי במדינת האיחוד האירופי שבו אירע האירוע. לחלופין, אם התקרית אירעה בשדה התעופה של יציאה מחוץ לאיחוד האירופי אך הייתה מעורבת בחברת תעופה של האיחוד האירופי, תוכל לשלוח תלונה לגוף האכיפה הלאומי הרלוונטי במדינה האיחוד שאליה נסעת.

ארצות הברית

משרד התחבורה האמריקאי (DOT) מחייב זכויות טיסה מסוימות, לרבות זכויות נוסעים במקרים של התנגשות לא רצונית או עיכובים במסלול, אך במקרה של עיכוב או ביטול טיסה, אתה תהיה נתון לחסדיו של חברת התעופה שלך.

 

  1. עיכובים באספקה

כללי DOT מחייבים שחברת תעופה לא תוכל להשאיר אותך על מטוס במשך יותר משלוש שעות (בטיסה פנימית) או ארבע שעות (בטיסה בינלאומית), למעט חריגים המותרים רק מטעמי ביטחון, אבטחה או בקרת תעבורה אווירית. . על הספקים לספק עדכונים לנוסעים מדי 30 דקות, ולוודא כי לנוסעים שנתקעו על המסלול יסופקו מזון ומים מתאימים לאחר שעתיים, כמו גם שירותים עובדים וכל טיפול רפואי הכרחי.

 

  1. להילחם בעיכובים וביטולים

אם מסיבה כלשהי הטיסה שלך בוטלה, מתעכבת או מתוכננת מחדש, יש לך את הזכות לנתב מחדש ללא עלות נוספת או לקבל החזר מלא, אפילו על כרטיס שאינו ניתן להחזר. עם זאת, מדיניות חברות התעופה משתנה לגבי מהווה עיכוב "משמעותי" או שינוי לוח הזמנים.

 

הכללים הפדרליים מחייבים שחברות תעופה מקומיות וחברות זרות יטוסו לקובץ האמריקאי "תוכניות שירות לקוחות", המתארות את מה שחברת התעופה מבטיחה לעשות במקרה של שורה ארוכה של נסיבות, כולל עיכובים, ביטולים ואירועי הסחה, בין היתר. חוזים ותכניות שירות בדרך כלל דורשים שוברי ארוחות כאשר עיכוב נמשך על פני זמן ארוחה רגיל ועל התאמות במלון במקרה של עיכוב בן לילה. אבל היישום משתנה לפי חברת תעופה.

 

במקרה של עיכוב, כמה חברות תעופה אומרות שיעבירו אותך לחברת תעופה אחרת אם חברת התעופה הזו תוכל להביא אותך ליעד מוקדם יותר מהטיסה המקורית שלך. כמה אחרים אומרים שהם "עשויים" להעביר אותך, אך ההחלטה היא שלהם, ועדיין חברות תעופה אחרות מציעות מקום בטיסה הבאה הזמינה שלהן. לא תוכניות שירות לקוחות או חוזי הובלה דורשים פיצוי ספציפי כאשר חברת תעופה לא עומדת בהתחייבותה.

 

אם אתם מזמינים מלון בבוקינגף תוכלו ללמוד על קופון לבוקינג בלינק הזה: https://hoteldeal.co.il/booking-coupon/