4 דרכים לעורר מודעות למזון

נתחיל בזה שמראה יכול להטעות.

מראה המזון אינו תמיד מדד טוב לתוכנו בפועל. זו הסיבה שמודעות לאוכל חשובה כל כך – היא מאפשרת לנו לבחור בחירות מושכלות ובריאות בכל הנוגע לארוחות שלנו. עם זאת, קשה לבנות מודעות למזון, ואי הידיעה לגבי תכולת המרכיבים הן גורם חלקי לצריכת יתר של קלוריות.

זה יכול להשתנות בעזרת 3 פעולות פשוטות:

פעולה מס' 1: נתחו את הארוחה שלכם

כמו שמכונאי רכב יפרק מנוע כדי להבין מדוע הוא לא עובד, פירוק ארוחה ארוזה יכול לעזור להבין מה אנחנו עומדים לאכול. קחו את הארוחה ותפרשו את המרכיבים על צלחת, זה יאפשר לכם להעריך אם הארוחה מאוזנת או לא. 

לדוגמא: אם תקחו כריך מוכן פרוס לחצי, תוכלו לראות את שכבות המרכיבים: שכבה ראשונה לחם, שכבה שניה ממרח, שכבה שלישית תהיה המרכיב העיקרי שעליו נקרא הכריך (לדוגמא חביתה), שכבה רביעית ירק כלשהו, ושכבה חמישית לחם.

אך אם תפרידו בין המרכיבים תוכלו לראות באמת את היחס בין המרכיבים – הלחם יהיה המרכיב הגדול ביותר, אחריו רק המרכיב המרכזי, והירקות יהיו ביחס קטן בהרבה.

פעולה מס' 2: צלחתו את זה

אחד האלמנטים שעזרו לחשוף את הכריך הארוז כארוחה לא מאוזנת היה לשים אותו על צלחת, ולא לאכול אותו ישר מהעטיפה. סילוק האריזה בה מוגש האוכל יכול לנטרל את הרעשים שמפריעים למודעות למזון, לכן רצוי לשים את האוכל בצלחת. בנוסף, זה מכריח אנשים להאט ולהביט באמת על האוכל, במקום לאכול אותו בלי משים.

פעולה מס' 3: תסתכלו מה רשימת הרכיבים

לפעמים מזונות טובים כל כך בהסתרת הרכיבים האמיתיים שלהם. קחו למשל קולה. רוב האנשים שלקחו משקה קולה לא בהכרח מצפים שהוא יכיל כמעט 10 כפיות סוכר. המשקה פשוט לא מרגיש כאילו הוא ממותק יתר על המידה. ארוחת ערב קפואה כמו פיצה או פשטידה, הן גם דוגמאות נהדרות לרכיבים נסתרים. הם לא מרגישים מלוחים כמו שהם באמת – אך מבט ברכיבים על האריזה מגלה לעיתים קרובות רמה מדהימה של נתרן.

פעולה מס' 4: תמחישו את זה

כדי לעורר מודעות מה מכיל המזון שאנו צורכים אפשר ליצור מיצג חזותי של המרכיב הבולט בארוחה מול הארוחה עצמה. לדוגמא, אפשר למזוג כוס קולה לכוס, ואז למלא הכמות הזהה של הסוכר כפי שניתן למצוא בתוך כוס הקולה. . אפשר לעשות את אותו הדבר עם מלח ופיצה. מאפים, שוקולד וחמוצים, כולם נראים שונים מאוד כאשר הסוכר, השומן והנתרן נמדדים בנפרד ומונחים לידם.